TARİHSİZ GÜNLÜKLER (XIV), 1986 Turgay GÖNENÇ

İzmir Resim ve Heykel Müzesi salonlarında yapıtlarını sergileyen Ercüment TARHAN da dikkati çeken genç kuşak sanatçılarındandır. Picasso’nun pembe ve mavi dönem çalışmalarıyla, Neşet Günal etkilerine karşın çalışmaları dikkat çekiciydi. Öğrenciliğinin son yılında olmasına karşın ürettikleri nitelik ve nicelik yönünden oldukça verimli. Gerek figürü, gerek figürün yer almadığı çalışmaların tümünde desene, komposizyona gösterdiği titizlik yanında, dokuyu ustaca yakalayışıyla dikkati çekiyor. Her boyutta resminde öncelikle bir bütünlük amaçlanmış, başarılmış da. Deve çanları üzerine yaptığı 3 ayrı boyutta resimde, objenin ne denli farklı yorumlanabileceğini vurgulamak ister gibiydi, çalışkan, titiz tavri, alçakgönüllü kişiliğiyle, etkiden kişiliğe giden çizgideki yolda olumlul gelişmesi, onu gelecekte özgün ve güçlü kılacak nedenler olarak sıralanabilir. Özellikle figürdeki ustalığı vurgulamak yerinde olur.